روحانی سید ایرانی که به دست داعش به طرز فجیعی شهید شد 

 

نماینده “شیعه رایتس واتش” از نجف اشرف گزارش داد، حجت الاسلام سید رضا بطحایی طلبه ایرانی ساکن در نجف اشرف به اتفاق خانواده اش و یک خانواده دیگر سه روز پیش برای زیارت حرم مطهر امامین عسکریین عازم سامرا شدند .

با حمله تروریست های داعش به سامرا و آغاز درگیری ها وی و خانواده اش به اتفاق یک خانواده ایرانی دیگر دو روز در حرم مطهر عسکریین اقامت می کنند.

اما ظهر امروز با تصور اینکه امنیت در سامرا برقرار شده است از حرم مطهر خارج تا سامرا را به مقصد نجف اشرف ترک کند که ساعتی بعد در جاده سامرا به کمین نیروهای داعش افتادند .

وی هنگام دستگیری ملبس به لباس روحانیت و در حال مکالمه تلفنی با دوستانش در نجف اشرف بوده است که تروریست های داعش تلفن را از وی گرفته و دستگیری آنان را اعلام میکنند .

تروریست های داعش پس از دستگیری، این روحانی ایرانی، همسر و فرزند خردسالش و خانواده ایرانی دیگر را به طرز فجیعی به شهادت رساندند.


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 11 آبان 1393برچسب:, | 10:31 بعد از ظهر | نویسنده : علی کیان |

تروریست های بعثی - تکفیری داعش با استفاده از خدمات بی نظیر تویتر و فیسبوک، به تبلیغات خود برای تخریب چهره اسلام ادامه می دهند و از نشان دادن شرم آورترین اقدامات خود نیز ابایی ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، تروریست های تکفیری داعش در سوریه و عراق، همچنان با استفاده از خدمات بی نظیر تویتر و فیسبوک و تریبون های بین المللی شان؛ شبکه های بی بی سی، ان بی سی، الجزیره و العربیه به تبلیغات شیطانی خود برای تخریب چهره اسلام و ایجاد هرج و مرج عقیدتی برای جوانان سرزمین های اسلامی ادامه می دهند.

پس از افزایش اعلام انزجار کاربران عراقی از حضور داعش و تاکید بر اینکه اراذل و اوباش سعودی، قطری، مصری، چچنی، داغستانی، انگلیسی، آلمانی و امریکایی حق ندارند خود را مردم اهل سنت عراق بنامند، عناصر رسانه ای داعش به چهره سازی با نام های عراقی پرداختند و از دیروز تعدادی نام عراقی نیز به فهرست انتحاری ها و کشته های داعش اضافه شده است. با این وجود، معرفی تروریست های غیر عراقی که در عراق می جنگند ادامه دارد.

 

آخرین تصاویر از عملیات های داعش

* آبوعبدالله آذربایجانی، از اراذل و اوباش قفقاز که در حومه سامرا به هلاکت رسید.

 

آخرین تصاویر از عملیات های داعش

* دولت خلافت مدعی اسلام نوشته است که سگ های حمص از خوردن گوشت رزمندگان شیعه سیر شده اند.

 

آخرین تصاویر از عملیات های داعش

* رفتار دست پروردگان صهیونیزم و وهابیت با مخالفان و اسیران.

 

آخرین تصاویر از عملیات های داعش

* بیعت تکفیری های تونس با داعش.

 

آخرین تصاویر از عملیات های داعش

* تصویر خبر تاکید اوباما بر حمایت از رژیم صهیونیستی در یورش به غزه و ملاقات او با عبدالله حاکم عربستان. داعش ادعا کرده که بزودی هر دو را خواهد کشت. مقامات امریکایی و سعودی مدتی قبل از آغاز حمله به موصل، تبلیغات رسانه ای برای وانمود کردن به دشمنی با داعش را افزایش داده اند تا خود را از جنایات تکفیری ها دور نشان دهند.

 

آخرین تصاویر از عملیات های داعش

* با وجود تمام تلاش های امریکا و سعودی ها برای بی ارتباط نشان دادن خود با تکفیری ها، آمار رسمی نشان می دهد که بیشترین حامیان و عناصر رسانه های داعش در امریکا و اروپا هستند و عربستان رده دوم را دارد. کشورهای قطر و مصر در رده های بعدی هستند و جالب آنکه عراقی ها، که داعش به نام آنها جنایت می کند، حتی یک دهم این آمار نیز نیستند.

 

 

آخرین تصاویر از عملیات های داعش

* داعش تخریب قبرستان های مسلمانان و افراد قابل احترام مردم در دیرالزور را ویران کرد.

 

آخرین تصاویر از عملیات های داعش

* جمع آوری زکات به روش دوران صدر اسلام در مناطق تحت سلطه داعش آغاز شد. مفتی های وهابی معتقدند زندگی تمام مسلمانان باید به دوره صدر اسلام بازگردد.

 

آخرین تصاویر از عملیات های داعش

* طراحی لوگوهایی شبیه به نام مخفف داعش و اشاره به وجود طرح هایی شبیه به آرم دایره ای داعش قبل از تشکیل خلافت! اخیرا در برخی کشورهای غربی، مد های جدید پوشاک و تیپ و ظاهر داعش ارائه شده و روی جلد مجلات مد نیز چاپ شده. سلمانی نرفتن ویژگی اصلی این مدها است. اما عجیب ترین ابتکار؛ تولید لباس های شب با مد داعش است ولی تصاویری از آن در دسترس نبود.

 

آخرین تصاویر از عملیات های داعش

* حمله داعش به خانه ای در موصل و به رگبار بستن تمام ساکنین و 26 دختر دبیرستانی که در جشن فارغ التحصیلی دوستشان شرکت کرده بودند.

 

 

آخرین تصاویر از عملیات های داعش

* داعش فردی به نام شیخ ابوذر عراقی را به عنوان امیر یکی از امارت ها در سوریه تعیین کرده است. هرچند ظاهر او به تکفیری های افغان یا قفقاز شبیه تر است، اما مشخص نیست چرا تکفیری های فلسطینی که کشورشان تحت اشغال اسرائیلی ها است، خود را در سوریه و عراق منفجر می کنند و عراقی ها، در سوریه خون می ریزند.

 

آخرین تصاویر از عملیات های داعش

* تکفیری ها در سوریه، محموله های امدادی و غذایی سازمان ملل را ربوده و به مردم نمی دهند. در کاریکاتور، تروریست تکفیری به زن گرسنه می گوید شما اجازه ندارید غذایی را که کفار فرستاده اند بخورید. و زن می گوید چطور نارنجک و سلاحی که در دست تو است و کفار آن را ساخته اند حلال است!؟

 

آخرین تصاویر از عملیات های داعش

* خرماهای صادراتی با نام داعش.

 

آخرین تصاویر از عملیات های داعش

* نیمی از اعراب فقط دعا می کنند که خدایا به اهالی غزه کمک کن و نیمی دیگر با فریاد جهاد جهاد به عراق و افغانستان و سوریه ... حمله می کنند.

البته داعش علت نجنگیدن با رژیم صهیونیستی را توضیح داده است.

 

آخرین تصاویر از عملیات های داعش

* تخریب کلیسای 1800 ساله در موصل به دست داعش. استان نینوا یکی از مراکز مهم تمدن بین النهرین بوده و آثار باستانی و فرهنگی زیادی در آن وجود دارد که داعش، هر روز چند بنا را تخریب می کند.

 

آخرین تصاویر از عملیات های داعش

* داعش تمام کلیساهای موصل را محاصره کرده و به مسیحیان اعلام کرده یا مسلمان شوند، یا جزیه بدهند و یا آماده شمشیرهای داعش باشند.

 

آخرین تصاویر از عملیات های داعش

* به هلاکت رسیدن یک غیر عراقی دیگر در عراق.

 

 

آخرین تصاویر از عملیات های داعش

آخرین تصاویر از عملیات های داعش

* نفوذ شبانه تکفیری های داعش به ساختمانی در نزدیکی سامرا و آتش زدن آن.

 

آخرین تصاویر از عملیات های داعش

آخرین تصاویر از عملیات های داعش

آخرین تصاویر از عملیات های داعش

آخرین تصاویر از عملیات های داعش

آخرین تصاویر از عملیات های داعش

* کشف مواد مخدر توسط تروریست های اروپایی داعش.

 

آخرین تصاویر از عملیات های داعش

* کارت های شناسایی که داعش ادعا کرده متعلق به رزمندگان حزب الله است. جالب آنکه همه کارت ها متعلق به یک نفر است و مشخص نیست آرم سپاه چه ربطی به کسی دارد که از 16 سالگی کارت لبنانی دارد.

 

آخرین تصاویر از عملیات های داعش

* مبلغان داعش تصویر بازگشت پیکر شهدای دفاع مقدس به میهن را به دروغ، تصویر ایرانیانی که آنها اخیر کشته اند جا زده اند.

این شهدا با تلاش کمیته جستجوی مفقودین از مناطق عملیاتی فاو، مجنون ، شلمچه و شرق دجله کشف شده‌اند و مربوط به  عملیات‌های بدر، خیبر، کربلای 5 و تک دشمن در فاو و مجنون بودند. پیکر پاک و مطهر این شهدا چندی پیش از مرز شلمچه وارد کشورمان شد.

 

 


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 11 آبان 1393برچسب:, | 10:24 بعد از ظهر | نویسنده : علی کیان |

جلوه کن در دلِ شب صورت مهتاب بکش
خَم بیانداز به ابرویت و محراب بکش

فکر ما نیز بکن، شانه مزن مویت را
عاشقان را به سر ِ دار ِ پُر از تاب بکش

مادرت گفت که تا آخر عمرت عباس
مِنّتِ خادمی ِ محضر ِ ارباب بکش

دست در رود ببر، آب رویِ آب بریز
باز سقایی ِ خود را به رُخ ِ آب بکش

بین ِ بیداری و رویا، به سر ِ انگشتت
قطره‌ای رویِ لبِ کودکِ در خواب بکش

تو نگفته همه يِ حرف مرا می دانی
سحری پایِ مرا نیز به سرداب بکش


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 11 آبان 1393برچسب:, | 10:20 بعد از ظهر | نویسنده : علی کیان |

 

قتل فجیع دو خانواده ایرانی به دست داعش در عراق

حجت‌الاسلام سید محمدرضا بطحایی به همراه همسر باردار و فرزند خردسالش سیدمحمد علی و یک خانواده ایرانی دیگر در سامرا توسط تروریست‌های داعش به طرز فجیعی به شهادت رسیدند.

 
 

به گزارش باشگاه خبرنگاران در این رابطه رسا با خانواده این شهید مصاحبه کرده است. "حجت الاسلام والمسلمین سیدهاشم بطحایی"، استاد درس خارج حوزه علمیه قم در این گفتگو درباره شهادت "حجت الاسلام سید محمدرضا بطحائی" اظهار داشت: طلبه شهید فرزند برادرم مرحوم سید حسن بطحائی است که تقریبا ۴۲ سال سن داشت و هنگام شهادت به همراه همسر باردار و فرزند خردسالش سیدمحمد علی بود که توسط تروریست های داعش به طرز فجیعی به شهادت رسیدند.

استاد درس خارج حوزه درباره شخصیت طلبه شهید گفت: او طلبه ای باتقوا، عالم و بی رغبت به دنیا بود که تحصیل را از حوزه علمیه چیذر تهران شروع کرد و مدت ده سال به تدریس و تحصیل در نجف مشغول بود و پیام شهادت او مظلومیت شیعه، تفرقه انگیزی استعمار و صهیونیسم و دشمنی کشورهای مرتجع عرب با اسلام است.

 


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 11 آبان 1393برچسب:, | 10:19 بعد از ظهر | نویسنده : علی کیان |

آفتاب: سايت رويكرد نوشت: مراسم یادبود شهید علیرضا مشجری اولین شهید ایرانی کمک به شیعیان عراق، با حضور مسئولین کشوری،لشکری و جمعی از خانواده های معظم شهداء در مسجد شهید بهشتی خیابان نبرد برگزار شد.
 
 به گزارش خرداد، اين سايت در مطلبي ديگر با عنوان "هو الشهید؛ چه تناسب زیبایی بود روز شهادتت با روز میلاد صاحب الزمان"  نوشت: تو برای رسیدن به کربلا جانت را فدا کردی و از پس این فدا شدن دل‌های رفقایت به غروب کربلا رفت؛ در آن صحنه ای که دختر ۲ ساله ات، محدثه ات را می‌گویم، در کوچه‌ و پس کوچه این شهر دنبال بابایش می‌گشت...
 
 
نزدیکی های ظهر بود، ظهر روز جمعه. شهر در انتظار آمدن حجت خدا بود، میلادش آمده بود اما خود او نه و شاید سکوت ظهر جمعه همین نیامدن باشد.
 
صدای پیامک بود که همه چیز را یکدفعه در سکوت برد. خیلی خلاصه و کوتاه اما عمیق و دردناک. ـ هو الشهید. علی مشجری به جمع شهدای حرم آل الله پیوست.
 
 
بغض جان را تسخیر کرده بود و اشک تسکینی بود برای درد از دست دادن او.
 
علی هم رفت. ساده و بی‌سر و صدا. هیچ کس نمی‌داند او چه دید که دیگر تاب ماندن نداشت. این شوق چه بود که او را از همه تعلقات دنیایی عبور داد و به آسمان برد.
 
رفتنش درد داشت بخصوص برای آنهایی که تصویر خنده‌هایش را به یاد داشتند. خنده‌هایی که سرشار از انرژی بود و تو انگار بودی تا همه شاد باشند.
 
اما رفتی بی‌آنکه ادعایی برای رفتن در میان رفقایت به جای گذاشته باشی. خیلی‌ها، حرف رفتن را فریاد می‌زدند اما تو در هیاهوی حرف های کر کننده، دست به کار شدی، کوله ات را بستی و خود را به کربلا رساندی.
 
 
آنقدر بی‌هیاهو بودی که نمی‌دانم برای توصیفت چه بنویسم و چگونه سلوکت را تبدیل به جملات سازم. آری تو مسیر سلوکت را در خلوت میان خود و خدایت طی کردی و تنها چیزی که برای ما به یادگار گذاشتی مزاری بود در قطعه بهشت زهرا...
 
تو برای رسیدن به کربلا جانت را فدا کردی و از پس این فدا شدن دل‌های رفقایت به غروب کربلا رفت؛ در آن صحنه ای که دختر ۲ ساله ات، محدثه ات را می‌گویم، در کوچه‌ و پس کوچه این شهر دنبال بابایش می‌گشت...
 
انگار رسم بی‌بابایی ارث تاریخی دختران آل الله است تا مهری باشد بر سند مردانگی مردان خدا....
 
و چه تناسب زیبایی بود روز شهادتت با روز میلاد صاحب الزمان و قبول باشد قربانی ات...
 


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 11 آبان 1393برچسب:, | 10:16 بعد از ظهر | نویسنده : علی کیان |
تاريخ : یک شنبه 11 آبان 1393برچسب:, | 10:14 بعد از ظهر | نویسنده : علی کیان |

 
 

منابع مطلع و نزدیک به سفارت ایران در بیروت اعلام کردند که سر تیم حفاظت از سفارت در بیروت بنام «رضوان فارس» معروف به «حاج رضا» و محافظ شخصی سفیر پس از ممانعت از ورود شخص انتحاری اول به داخل سفارت و تیراندازی به سمت وی در جریان انفجار به شهادت رسیده است.

ماجرا از این قرار بوده که بعد از انفجار اول که عامل انتحاری نتوانسته خود را به سمت درب سفارت برساند، مسئولان حفاظت خود را بلافاصله به درب سفارت در خیابان اصلی محل وقوع انفجار رسانده‌اند. در زمانیکه انفجار دوم به وقوع پیوست، حاج رضا و چندین نفر از تیم حفاظت از سفارت نیز در محل حاضر بوده و به شهادت می‌رسند.

این منابع همچنین اعلام کردند که قبل از انفجار دوم، یک تانکر آبرسانی که بطور اتفاقی از خیابان عبور می‌کرده، راننده آن بعد از مشاهده درگیری و انفجار اول، تانکر را مقابل درب سفارت رها کرده و فرار می‌کند که البته در حین درگیری کشته می‌شود.

انفجار دوم که بر اثر یک خودروی بمبگذاری شده اتفاق افتاد، عامل انتحاری سعی داشته وارد سفارت شود اما باقی ماندن تانکر آبرسانی مقابل درب سفارت مانع از ورود خودروی بمبگذاری شده به داخل سفارت شده و خودروی بمبگذاری شده بعد از برخورد با تانکر آبرسانی منفجر می‌شود.

شدت این انفجار به حدی بوده‌است که تخمین زده می شود حدود 200 کیلو تی‌ان‌تی در این خودرو جاسازی شده بوده و منجر به شهادت نزدیک به 23 نفر از اعضای تیم حفاظت و افراد حاضر در صحنه درگیری شده و نزدیک به 200 نفر نیز زخمی بر جا گذاشته‌است.

 


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 11 آبان 1393برچسب:, | 10:9 بعد از ظهر | نویسنده : علی کیان |
تاريخ : یک شنبه 11 آبان 1393برچسب:, | 10:3 بعد از ظهر | نویسنده : علی کیان |

اهروصال: پاسدار رشید اسلام، محرم شهبازیان فرمانده گروهان تخریب تیپ امام زمان (عج) در حین انجام تحقیقات بر روی مین‌های به جا مانده از گروهک پژاک به شهادت رسید.

به گزارش «اهروصال»  شهید محرم شهبازیان در سال 1351 در شهرستان اهر دیده به جهان گشود، در سن 15 سالگی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و در عملیات‌های کربلای پنج و شلمچه در ردیف جانبازان شیمایی قرار گرفت و بعد از جنگ نیز در عملیات‌های محوله علیه پژاک حضور مستمری داشت.
 

قسمتی از دلنوشته های این شهید بزگوار را با هم می خوانیم:

خدایا تو را شکر می کنم که مرا با درد آشنا کردی. درد دل آدمی را بیدار می کند. روح را صفا می دهد، غرور و خود خواهی را نابود می کند تغفل و فراموشی را از بین می برد . انسان را متوجه وجود خود می کند. انسان گاهی خود را فراموش می کند، فراموش می کند که بدن دارد بدنی ضعیف و ناتوان که در مقابل عالم زمان کوچک و ناچیز و آسیب پذیر است. فراموش می کند که همیشگی نیست و چند صباحی بیشتر نمی ماند و فراموش می کند که چشم مادی او نمی تواند با روح  او هم پرواز شود. لذا این انسان احساس ابدیت و مطلقییت و غرور و قدرت می کند. سرمست پیروزی و اوج آمال و آرزوهای دور و دراز خود بی خبر از حقیقت تلخ و مراقبهای غیبی وجود به پیش می تازد ! و{از} هیچ ظلم و ستمی رو گردان نمی شود. و اما درد آدمی را به خود می آورد حقیقت وجودی او را به آدمی می فهماند و ضعف و زوال خود را درک می کند و دست از غرور و کبر بر می دارد و معنی خودخواهی، مصلحت طلبی را می فهمد و آن را توجیه نمی کند خدایا تو را شکر می کنم که با فقر آشنایم کردی تا رنج گرسنه را بفهم و فشار درونی نیازمندان را درک کنم ..

 

 

خدایا تو را شکر می کنم که باران تهمت و دورغ و ناسزا را بر علیه من سرازیز کردی تا .... در دامان عمیق و پرشکوه درد سر به گریبان فطرت خود فرو روم و رنج علی (ع) را تا اعماق روحم احساس کنم .علی (ع) بزرگ علی نمونه علی (ع) مفسر اسلام و عبادت و محبت و ایمان و عشق که با تمام عظمتش و با تمام درخش خیره کنده اش بیش از هر کسی مورد تهمت و دورغ و ناسزا قرارگرفت و بیش از 1400 سال تاریخ و هزاران عبرت ! هنوز ... شخصیت بی همتای این نمونه روزگار برای میلیونها بشر ناشناخته مانده است!  خدایا تو را شکر می کنم که مرا با درد آشنا کردی که درد دردمندانو لمس کنم و به ارزش کیمیایی درد پی ببرم و ناخالصی های وجودم  را در آتش درد بسوزانم و خواسته های نفسانی خود را زیر کوه غم و درد بکوبم! و هنگام راه رفتن بر روی زمین و نفس کشیدن هوا وجدانم آسوده خاطر و آرام باشد تا به وجود خود پی ببرم و موجودیت وجود خود را حس کنم ...

 

 

خدایا تو را شکر می کنم که مرا در آتش عشق گداختی و همه موجودات و خواستنی ها رو به جز عشق و معشوق در نظرم خار و بی مقدار کردی تا از کنار هر حادثه وحشتناک به سادگی و آرامی بگذرم و دردها تهمت ها ظلمها و فشارها و شکنجه ها را با سهولت تحمل کنم . خدایا تو را شکر می کنم که لذت .. روحی را برایم ارزانی داشته ای تا گاه گاه از دنیای ماده درگذرم و آنجا جز وجود تو را نبینم و جز بقای تو چیزی نخواهم و بازگشت از ملکوت اعلی برای من شکنجه آسمانی باشد! که دیگر به چیزی دل نبندم و چیزی دلم را نروباید! خدا اکنون احساس می کنم که در دریایی از درد غوطه ور شده ود در دنیایی از غم و حسرت غرق شده ام به حدی که آسمانها و زمین و تمام ثروت وجود را به من ارزانی دهی به آسانی رد می کنم و اگر همه عالم را علیه من آتش کنی و آسمانی عذاب به رویم بریزی و زیر کوههای غم و درد مرا شکنجه کنی حتی آخ نگویم! کوچکترین گله ای نکنم کمترین ناراحتی به خود راه ندهم فقط به شرط آنکه ذکر خود را و یاد خود را و زیبایی خود را از من نگیری و مرا در همان حال به دست بلاها بسپاری به شرط آنکه بدانم این بلا از محبوب به من رسیده است!  تا احساس لذت کنم .

 

... اما همیشه می خواستم که شمع باشم و بسوزم و نور بدهم و نمونه ای از مبارزه و کلمه حق و مقاومت در مقابل ظلم باشم. می خواستم همیشه مظهر فداکاری و شجاعت باشم و پرچم شهادت را در راه خدا به دوش بکشم. می خواستم فریاد شوم و همه دردها و شکنجه ها را به جان و دل بخرم و اثبات کنم که عزت و ذلت دنیا برای من یکسان است ! ذلت در دنیا مرا تکان نمی دهد. شکست و پیروزی مادی در من تأثیری ندارد. خوش نداشتم و ندارم که دوستانم و بزرگان به خاطر دوستی و محبت از من دفاع کند و مرا از میان طوفان بلای حوادث نجات دهند خوش نداشتم که رحمت و شفقت دوستان و مخلصین برانگیزم {خوش داشتم} با قدرت معنوی زمین و آسمان را با فداکاری و ایمان و پایداری خود بلرزانم ! می خواستم میزان حق باشم و دروغ گویان و مصلحت طلبان و غرض ورزان را رسوا کنم می خواستم آنچنان نمونه ای در برابر مردم به وجود آورم که هیچ حجتی برای چپ و راست نماند و طریق مستقیم روشن و صریح و معلوم باشد وهر کس در معرکه سرنوشت امتحان سخت قرار گیرد و راه فرار برای کسی باقی نماند!

 

 

 

شهید محرم شهبازیان با دلی آکنده از ایمان و عشق به ولایت در تاریخ دوم آبان ماه سال 90 هنگام تحقیق روی مین گروهک پژاک به آرزوی دیرین خود یعنی شهادت دست یافت روحش شاد و یادش گرامی باد.



برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 11 آبان 1393برچسب:, | 10:1 بعد از ظهر | نویسنده : علی کیان |

سردار شهید «صادق مزدستان» فرزند دلیر از خطه قائمشهر است که به خاطر ایفای نقش پررنگ در عملیات محرم در دوران دفاع مقدس، فاتح این عملیات نام گرفت.
به گزارش شهدای ایران،این شهید بزرگوار در 27 دی ماه سال 1335 در شهرستان قائمشهر استان مازندران در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد، خانواده ای که گویی رشادت و شجاعت در آن موج می زد و شهادت صادق، منوچهر و جانبازی علی سه فرزند این خانواده اثبات کننده این مدعا است.

صادق به عنوان خردسال ترین عضو خانواده 9 نفره مزدستان با خصلت خون گرمی و علاقه اش به مردم، آن چنان در دل ها نفوذ پیدا کرده بود که آشنا و غریبه از او به عنوان فردی با محبت یاد می کردند.

علاقه زیادش به بزرگترها بویژه پدر و مادر باعث شد تا برای کمک به اقتصاد خانواده از همان دوران نونهالی در فروشگاه پدر کار کردن را به عنوان یکی از وظایف روزمره ، آغاز کند.

این شهید والامقام با پشتکار و تلاش فراوان، علاوه بر انجام کار و فعالیت اقتصادی، در تحصیل علم نیز کوشا و موفق بود به طوری که دوران تحصیل را قائمشهر با موفقیت به پایان رساند.

مقاومت و ایستادگی در برابر مشکلات بارزترین خصلت صادق بود و اعضای خانواده و آشنایان نیز با همین خصلت او را می شناختند.

صادق هیچگاه در برابر ظلم و استبداد خاموش نبود و به خاطر همین خصلتش با آغاز نهضت اسلامی در مبارزات سیاسی علیه رژیم طاغوت فعالیت داشت.

شهید صادق مزدستان که در بحران کردستان برای سرکوب ضد انقلابیون تلاش وافری داشت، پس از بازگشت از آن خطه، فعالیت های انقلابی و مذهبی خود را با تاسیس انجمن اسلامی شهید مسعود دهقان در مهدیه قائمشهر ادامه داد.

«علی مزدستان» برادر این شهید به خبرنگار ایرنا گفت: دوم آبان ماه سال 59 سرآغاز حضور صادق در میدان جنگ تحمیلی بود و پس از تشکیل تیپ کربلا به واسطه لیاقت و شجاعت به عنوان فرمانده گردان صاحب الزمان (عج) تیپ کربلا انتخاب شد.

وی افزود: برادرم با وجود مجروح شدن در عملیات فتح المبین، بیت المقدس و رمضان، هیچگاه از میدان کارزار حق علیه باطل پا پس نکشید.

وی ادامه داد: نقش مهم صادق در عملیات محرم سبب شد تا به فاتح عملیات محرم معروف شود.

علی مزدستان به خواسته و آرزوی برادر شهیدش اشاره کرد و گفت: شهادت خواسته برادرم بود و همیشه آن را از خدا طلب می کرد.

شهید صادق مزدستان در تاریخ نهم دی ماه سال 1361 در حالی که تنها 12 روز از ازدواجش می گذشت، در خط مرزی عین خوش و در جنگل امقر بر اثر صابت ترکش مین والمر به ناحیه سر به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای قائمشهر به خاک سپرده شد.

لازم به ذکر است مازندران بیش از 10 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
*ایرنا
 


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 11 آبان 1393برچسب:, | 10:0 بعد از ظهر | نویسنده : علی کیان |
صفحه قبل 1 ... 5 6 7 8 9 ... 14 صفحه بعد
.: Weblog Themes By RoozGozar.com :.

  • قالب وبلاگ
  • اس ام اس
  • گالری عکس